Božská mimézis: dávam dnes do tlače tieto strany ako „dokument“, ale tiež aby som urobil napriek svojim „nepriateľom“: vskutku, spolu s dôvodom, aby mnou opovrhovali, ponúkam im aj ďalší dôvod na to, aby išli do Pekla.
I. spev
Okolo štyridsiatky som si všimol, že som sa ocitol vo veľmi temnej chvíli svojho života. Čokoľvek som robil v „Lese“ reality roku 1963, ku ktorému som dospel absurdne nepripravený na vylúčenie zo života ostatných, ktorým je opakovanie toho vlastného, bol v tom pocit temna. Nenazval by som ho pocitom nevoľnosti alebo úzkosti: naopak, aby som povedal pravdu, v tej temnote bolo niečo závratne žiarivé: svetlo starej pravdy, ak chceme, tej, pred ktorou už niet čo povedať.
(…)
Poznámky a fragmenty z III. spevu
1 Už na prvom rohu Mesta bolo cítiť všetko to, čím bolo. Okolo mňa zneli rôzne jazyky vyslovované mierne odpudivými a možno aj úžasne vykrojenými ústami…
(1922 – 1975) bol taliansky básnik, prozaik, scenárista, novinár, filozof, režisér a herec. Bol významnou a kontroverznou osobnosťou verejného a politického života a je považovaný za jedného z najväčších talianskych intelektuálov 20. storočia. Hoci pochádzal z profašistického prostredia, zapojil sa do antifašistického hnutia a koncom 40. rokov vstúpil do Komunistickej strany Talianska. V 50. rokoch mal problémy s talianskymi úradmi pre svoju verejne deklarovanú homosexualitu. Jeho prózy a eseje neustále vyvolávali škandály (napr. debut Ragazzi di Vita, Darmošľapi v r. 1955), ale zároveň sa okamžite vypredávali a znamenali pre súdobú spoločnosť skutočné intelektuálne výzvy. V 60. rokoch začali získavať slávu jeho filmy. Vo filmovej tvorbe bol spočiatku ovplyvnený neorealizmom, neskôr sa začal venovať náboženským témam. Často zobrazoval násilie, využíval sadistické a realisticky sexuálne motívy. Pracoval s profesionálnymi aj amatérskymi hercami. Druhého novembra 1975 bol zavraždený v pobrežnom meste Ostia neďaleko Ríma.
La Divina Mimesis (Božská mimézis), z ktorej úryvok prinášame v čísle, je moderný prepis Danteho Božskej komédie a…
vyštudoval hudobnú, divadelnú a filmovú produkciu na Florentskej univerzite, kde získal ocenenie za najlepšie diplomové práce roka. V rámci doktorandského štúdia, ktoré absolvoval na Divadelnej fakulte VŠMU, preložil texty niektorých talianskych dramatikov. Aktuálne pracuje na manažérskej pozícii v Divadle LUDUS a vyučuje dejiny talianskeho divadla na DF VŠMU. Pravidelne spolupracuje s Talianskym kultúrnym inštitútom na realizácii rôznych projektov.
Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
Funkčné
Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.